Annuleren retourneren & KLachten
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Gevolgen van de herroeping Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddels als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Klik hier voor het modelformulier.
Retourneren
Indien een geleverde wijn niet aan uw verwachtingen voldoet, heeft u de keuze de desbetreffende wijn tegen retournering daarvan te vervangen door een andere wijn, dan wel de productwaarde te laten restitueren.
De gefactureerde verzendkosten worden verrekend met de retourneringskosten. Indien u de retourneringskosten reeds zelf heeft betaald dan zullen wij bij ontvangst van de goederen de verzendkosten van de heenzending uiteraard terug storten.
Hierbij gelden de volgende voorwaarden:
• wij verzoeken u het retour aan te melden per e-mail wijnhuis@robbersenvandenhoogen.nl
• wijnen dienen (indien redelijkerwijs mogelijk) in originele verpakking geretourneerd te worden, maar tenminste in een voor transport van flessen geschikte verpakking te worden aangeboden
• geopende flessen kunnen wij niet meer verkopen, waardoor de waardevermindering 100% is.
• u in het bezit bent van een factuur, afleverbon of ander aankoopbewijs
• in geval het een zgn. verzamel- of proefdoos betreft zal steeds naar een gepaste oplossing worden gezocht”
Heeft u vragen over een retourzending neem dan gerust telefonisch contact met ons op.
Indien u een klacht heeft over onze producten of onze service, dan kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier. U krijgt van ons binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht een inhoudelijke reactie. Indien u niet tevreden bent met de afhandeling van uw klacht dan kunt u deze ook voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel (www.sgc.nl) of aan deze Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).
Robbers & van den Hoogen
Velperweg 23
6824BC Arnhem
Telefoon: 026 445 5912
Email: wijnhuis@robbersenvandenhoogen.nl
Wij staan als verkoper in voor de kwaliteit voor onze producten. Producten moeten namelijk wel beantwoorden aan de redelijke verwachting die u hiervan als klant mag hebben. Mocht er onverhoopt iets mis zijn, dan vernemen wij dat graag en gaan wij gezamenlijk op zoek naar een passende oplossing. Deze ‘wettelijke garantie’ geldt onverminderd eventuele extra aangeboden garanties.